Hello Autumn

  2013-08-14 / 19:43:04 / Vardag /
alla bilder från WEHEARTIT.COM
 
Nu är sommarn snart över, riktigt hemskt att säga. Fick riktigt den känslan att sommarn var slut idag när jag satt med flismorgonrock, raggsockar + kläder under det och frös. Jaa, faktiskt jag frös. Fast hösten är ju underbar på många sett med. Jag längtar efter att få ta på mig jeans, stickade tröjor, skinnjacka, min stora goa sveajacka och en halsduk. Vara ute bland röda och gula löv, sitta inne i mjukiskläder med tända ljus, en kopp varm choklad och plugga efter ett svettigt träningspass inne på onyx under kvällarna och det är verkligen mörkt utomhus. 
Gå och lägga sig tidigt och lyssna på höstrusket utanför med tända ljus 
och tänka på allt mellan himmel och jord. Ligga inne i sängen under täcket framför tiotal serieavsnitt medans det spöregnar och blåser ute. Gå långpromeenader ute i höstsolen och fika på små mysiga cafén med vännerna.
Och om man har tur att hitta så fina ställen med så färgstarka löv som på bilderna ovan. Tänk vilka bilder!! 

Självklart kommer de dagar då klockan ringer 07.00 på morgonen då skolan väntar och man bara vill dra täcket över huvudet och sova resten av dagen istället för att gå upp. Och det kommer komma eftermiddagar då jag helst skulle sitta i soffan framför en film,
istället för att gå ut i spöregnet och de 10 plusgraderna för att gå ut med hunden eller kvällar då jag hellre spyr än att plugga till det där provet. Nian börjar nu och skolan kommer bli extremt stressigt. Men ska klara mig igenom detta året och bli starkare än någonsin!

puss på er kära läsare, xx
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious